مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 15:402023-10-07دانش

 جایگاه دانشگاه های جهان اسلام در دنیا کجاست؟


در قانون هفتم توسعه که از پنج ماه دیگر در ایران شروع می شود، قرار بر این است که ما در یک بازه زمانی پنج ساله، با یک مرجعیت علمی، - ایسنا/اصفهان معاون وزیر علوم گفت: در قانون هفتم توسعه که از پنج ماه دیگر در ایران شروع می شود، قرار بر این است که ما در یک بازه زمانی پنج ساله، با یک مرجعیت علمی، بتوانیم 320 هزار دانشجوی بین المللی را در ایران جذب کنیم.

در جلسه ای که امروز 14 مهرماه میان اساتید، اهالی علم و رییس و معاونان دانشگاه اصفهان با هیئتی از وزارت آموزش عالی مالزی برگزار شد، هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان، اظهار کرد: با ورود به قرن 21 و از 20 سال گذشته تاکنون، ما شاهد تغییرات بسیار جدی در سطح جهانی هستیم.

این تغییرات شامل مسائلی در سطح سیاسی، روابط قدرت و جغرافیای علم می شود که در آینده نزدیک با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه روابط و جغرافیای قدرت از غرب به شرق در حال تغییر است، افزود: سوالی که اکنون از اهمیت زیادی برخوردار است، این است که در این تغییر جغرافیایی علم جایگاه دانشگاه های جهان اسلام کجاست و سهم کشورهای اسلامی در این عرصه چیست؟ داداش پور خاطرنشان کرد: بحثی که ما در ایران مطرح می کنیم این است که ما باید احیاگر تمدن اسلامی در جهان باشیم و بدانیم که بدون م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 جایگاه دانشگاه های جهان اسلام در دنیا کجاست؟

 جایگاه دانشگاه های جهان اسلام در دنیا کجاست؟